Nom del lloc
Tècnic/a superior (prevenció de riscos laborals) A1 - 24
Cos
Cos superior d'administració
Unitat orgànica
Direcció de Serveis
Subdirecció/Servei
Subdirecció General de Prevenció de Riscos i Salut Laboral
Durada
Mentre duri la vigència del Programa
Requisits d'ocupació del lloc
Prioritàriament, es tindran en compte les sol·licituds del personal amb vinculació de funcionari de carrera del cos superior d’administració de la Generalitat de Catalunya, que estiguin en possessió de la formació a què es refereix l'annex VI, incloses les tres especialitats, del Reial Decret39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció (seguretat en el treball; higiene industrial; ergonomia ipsicosociologia aplicada).
En el cas que no es presentin persones funcionàries que compleixin el requisit anterior, es tindran en compte les sol·licituds de persones interessadesque compleixin els requisits següents:
- Estar en possessió del títol de llicenciat/ada, enginyer/a, arquitecte/a, grau o equivalent.
- Estar en possessió del certificat de nivell de suficiència de català (C1) o equivalent.
- Estar en possessió de la formació a què es refereix l'annex VI, incloses les tres especialitats, del RD39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció (seguretat en el treball; higiene industrial; ergonomia i psicosociologia aplic
Nivell de titulació mínim requerit
Llicenciat/ada, enginyer/a, arquitecte/a, grau o equivalent
Nivell de coneixements del català
Certificat de nivell de suficiència de català (C1) o equivalent
Prevenció de riscos laborals
Seguretat en el treball ; Higiene industrial ; Ergonomia i psicosociologia aplicada
Criteris de valoració del lloc
Acreditacions oficials ACTIC
Nivell 2 - certificat mitjà
Formació
Gestió d'emergències
Àrea
Prevenció de riscos laborals
Carnet de conduir
B (cotxe igual o inferior 3500kg)
Àmbit d'experiències
Prevenció de riscos i salut laboral
Experiència professional
Treball en equip; Elaboració d’informes d’avaluacions de riscos laborals; En el desenvolupament d’activitats d’informació i formació preventiva
Habilitats i aptituds:
• Acreditar experiència en tasques equivalents, o similars, a les esmentades en l’apartat de funcions.
• Acreditar formació complementària directament relacionada amb les funcions esmentades.
• Coneixements de l’estructura del Departament d’Interior i dels cossos operatius.
• Coneixements informàtics entorn Windows (Word, Excel, Acces).
• Coneixements i experiència en l’aplicació institucional PREVEN.
• Disposar d’experiència en avaluacions de riscos en entorns industrials amb especial èmfasi en ambients amb afectació ATEX, espais confinats, treballs verticals i exposició/manipulació de substàncies químiques.
• Disposar d’experiència en l’elaboració i implantació de plans d’emergència.
• Competències professionals clau:
o Competència pedagògica i tècnica
o Direcció de persones
o Direcció i dinamització de les reunions de grup
o Compromís amb el servei públic i l’organització
o Organització i planificació del treball
o Orientació als resultats i a la millora
o Presa de decisions estratègiques en col·laboració amb l’equip directiu del centre.
o Treball en equip i treball en xarxa
o Comunicació oral i escrita
o Flexibilitat
o Gestió del canvi
Tasques assignades al lloc ofertat
• Dissenyar el contingut de les actuacions a incloure al programa juntament amb el Servei de Prevenció Tècnica tenint en compte l’objecte d’aquest.
• Validar les avaluacions i altres actuacions efectuades pels tècnics abans de considerar-les finalitzades.
• Prioritzar i actualitzar aquesta priorització sobre les intervencions a dur a terme dins el programa, atenent a l’impacte que sobre la seguretat del col·lectiu afectat pot tenir en cada moment (al marge de que el programa estableixi un ordre de prelació original, atès que la pròpia activitat dels cossos es pot veure modificada). Aquesta actuació es farà amb la col·laboració del SPTRL.
• Aplicar i valorar la implantació del programa d’actuació preventiva definit, elaborant indicadors de seguiment per a disposar d’un control de l’eficàcia.
• Assessorar sobre les mesures preventives a adoptar i les seves prioritats pels riscos identificats. Aquesta actuació es farà amb la col·laboració del SPTRL.
• Dissenyar els programes de formació i informació necessaris per a la implantació correcta de les avaluacions de riscos efectuades. Aquesta actuació es farà amb la col·laboració del SPTRL.
• Assessorar, quan sigui necessari i a petició del SPTRL els comitès de seguretat i salut del Departament d’Interior.
• Assessorar tècnicament les unitats directives del Departament d’Interior, pel que fa referència a la seguretat i la salut dels treballadors.
• Participar, quan sigui requerit pel SPRL, en les comissions d'obres i subministraments dels diferents cossos del Departament.
• Cooperar amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social i amb el Centre de Seguretat i Salut Laboral en els expedients en tràmit sempre que sigui requerit pel SPTRL.
• Participar en la investigació dels accidents (greus, lleus, múltiples, etc.) que es produeixin en el Departament i en col·laboració amb el SPTRL.
Termini de presentació del CV
Inici: 05/05/2025 - Fi: 15/05/2025
Acreditacions
Prova teòrica ; Prova pràctica ; Realització d'una entrevista